Homemade :: Birthday cakes :: Wedding cakes :: Continental cakes :: Cupcakes :: Brownies :: Breads :: Telok Emas :: Melaka

Saturday 7 November 2015

Throwback!!

Mengimbas semula kenangan kek-kek kahwin yang pernah saya buat. Ini adalah antara kek kahwin bertingkat yang terawal dibuat. Saya hadiahkan pada pasangan pengantin rahman & yuzalia pada resepsi sebelah lelaki.

Mujur mereka menerima sahaja kek apa yang hendak saya buatkan. Jadi mudahlah kerja saya. 
Saya terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam majlis mereka sebab mereka ni adik ipar & biras saya. (memang selalunya family lah org terawal cuba produk kita kan?)hihi

Pada sebelah siang saya menolong kerja-kerja setup majlis manakala di sebelah malam baru saya berpeluang bake & deko kek mereka. Kebetulan pula masa itu anak-anak kurang sihat. Jadi proses menyiapkan kek ni sedikit lambat dari yang dijangka. Dengan izin Allah dapat juga saya siapkan. Alhamdulillah.

Selepas disetup di meja makan beradap.
1st tier : Rainbow cake
Bottom : Buttercheese cake
Cupcakes : Choc moist




Gembira, senang hati bila ramai dapat menjamu ramai orang kan. Bertitik tolak dari situlah semangat, keyakinan saya makin kuat untuk ambil tempahan-tempahan kek kahwin yang seterusnya. 


Bila kita dah cuba baru kita tahu sejauh mana kemampuan & kebolehan diri serta skill yang kita ada. Yakinlah! May Allah make ways & ease everything ahead for us..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...