Homemade :: Birthday cakes :: Wedding cakes :: Continental cakes :: Cupcakes :: Brownies :: Breads :: Telok Emas :: Melaka

Sunday 24 January 2016

Bullring Indoor Market, Birmingham

Setelah 4bulan tidak makan ikan kembung, maka nafsu melonjak-lonjak untuk mencari ikan kembung. Diikuti tekak yang sudah tidak mampu lagi untuk menelan ayam dan daging. Maka saya menyatakan hasrat kepada encik suami 'Moh ler kita pegi Birmingham cari ikan di pasar'..Giteww!!



Sejam perjalanan semata-mata yang ke pasar membeli ikan fresh.huhu Kami terus tuju ke Bullring Indoor Market. Tempat ni ada pasar basah (jual seafood segala) dan pasar kering (jual baju, peralatan lain2). Buka dari jam 9 pagi - 5.30 petang setiap hari kecuali Ahad.  

En.suami tengah tunggu ikan
dibersihkan
Oleh sebab ikan segar, jadi harganya memang agak mahal. Kalaulah convert ke RM memang tercekik membayarnya.haha


Terdapat pelbagai jenis ikan dan kebanyakkannya ikan yang saya tak kenal (lain dari ikan di Malaysia). Yang saya kenal ialah Salmon, Barramundi (siakap), Seabass, Tilapia, Breams (kerisi), Mackerel

Nangis tengok harga lobster ni
Lobster biru

Udang, sotong, ketam juga ada. Beli sikit sambil tutup mata nak hulur duit. 



Pepahat pun ada. Favourite ni cuma tak kemaruk lagi nak makan. Size besar dari yang biasa kami makan.
Akhir sekali tak jumpa ikan kembung yang fresh, cuma ada yang sudah difrozen dan diberi nama Indian Mackerel, 1kg 3pound. Dapatlah stok 2bulan, sotong 2ekor, 1 ketam (dungeness crab), 3ekor seabass, sekor siakap sederhana, kembung 1kg berjumlah 34GBP. Mission accomplished!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...