Homemade :: Birthday cakes :: Wedding cakes :: Continental cakes :: Cupcakes :: Brownies :: Breads :: Telok Emas :: Melaka

Sunday 17 April 2016

Jubilee Campus - University of Nottingham


Tarikan dalam jubilee campus
 Innalillahiwainnailaihirojiun,

Hampir 2minggu kami anak-beranak bergilir-gilir diuji dengan demam viral. Saya sendiri paling lama demam, tak mampu untuk bangun pun! Suami yang setia dan bertahan menjaga kami setiap hari. Mujur ketika ini Uni sedang Spring break selama 1bulan.

Alhamdulillah kesihatan kami sekeluarga semakin pulih. Untuk itu, kami keluar menghirup udara nyaman sejuk di sekitar Jubilee Campus. Juga dikenali sebagai 'state of the art facilities' yang terdiri dari fakulti pendidikan & sains komputer, fakulti bisnes, kontemporari chinese studies.

Bangunan ini sebenarnya ialah perpustakaan. Cantik kan senibinanya ditambah dengan pemandangan sekitar tasik. Seronok, aman, tenang rasa nak menimba ilmu dan berdiskusi. 

Bangunan-bangunan didalam campus ini semuanya mesra alam sekitar dan teknologi hijau. Tasek dibina bertujuan sebagai 'cooling' untuk bangunan. Pernah memenangi anugerah 'Energy Globe Award'.
 Adik belajar kenal itik, ikan, bunga, tasek. Silibus alam sekitar. Sila awasi anak-anak bila berjalan di tepi tasik. Tarikan mampu membawa anak terjun dalam tasik.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...